Avanceret søgning

FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Velkommen til vores database af oftest stillede spørgsmål. Vi har samlet spørgsmål i kategorier der strækker sig fra handel på Autobixen til spørgsmål om produkter og installering.

På baggrund af vores daglige kontakt med vores kunder har vi lavet denne support side, der giver dig svar på de mest almindelige spørgsmål.

De oftest stillede spørgsmål

Leveringstider?
Varen jeg gerne vil have er udsolgt - får I flere af den?
Kan jeg ændre indholdet af min ordre?
Hvordan returnerer jeg varer til jer?

Om Autobixen

Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?
Har I et katalog?
Kan jeg ringe til jer?

Spørgsmål omkring en vare

Får I mere hjem af denne vare?
Jeg har brug for mere information om en vare
Varen jeg købte er nu blevet billigere - betaler I differencen tilbage?
Kan I fortælle mig hvor man ellers kan købe denne vare?

Spørgsmål omkring betaling

Hvilke betalingsmetoder accepterer I?
Er det sikkert at bestille online?
Er jeg nødt til at bestille online?

Spørgsmål om fragt og levering

Hvorfor går der så lang tid?
Hvor lang er leveringstiden?
Hvad skal jeg betale i fragt?
Leverer I i mit land?
Skal jeg betale told på varerne?
Kan I lægge min pakke på et aftalt sted?

 

Jeg har afgivet en ordre...

Kan jeg ændre ordren?
Hvis jeg ikke er hjemme når min pakke ankommer, hvad sker der så?
Jeg har brug for at ændre leveringsadressen på min ordre

Tracking af din ordre

Kan jeg tracke min ordre?

Jeg har modtaget de bestilte varer...

Kan jeg komme forbi og returnere eller bytte en vare?
Jeg har brug for at returnere en vare
Jeg har brug for at bytte en vare
Der er en mangel eller fejl på en vare - reklamation
Hvorfor har I ikke tilbagebetalt mine fragtomkostninger?
Jeg har fået det forkerte beløb tilbage


Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?

Velkommen til Autobixen, stedet hvor du finder alt til bilen med besparelser på op til 75%. Alle de varer du finder på vores site kan købes online her og nu. Klik på en vare du er interesseret i. Klik herefter på knappen 'Bestil'. Du kan lægge flere varer i kurven, ved at finde dem på sitet på samme måde. Når du er klar til at gå til kassen, klikker du på 'Indkøbskurven' i toppen af siden. Hav venligst bank eller kortoplysninger parat, samt adressen varerne skal sendes til. Bemærk at vi først hæver penge på dit kort den dag varerne sendes fra vores lager, og du derfor ikke vil kunne se på din konto at der er trukket nogen penge for ordren før da.

Til toppen af siden

Har I et katalog?

Nej. Autobixen laver ikke trykte kataloger over de varer vi forhandler. Nye produkter bliver lagt på hjemmesiden hver dag. Derfor anbefaler vi dig at kigge forbi Autobixen jævnligt for at se de seneste produkter.

Til toppen af siden

Kan jeg ringe til jer?

Vi foretrækker at blive kontaktet pr. e-mail. Det giver os muligheden for at være mere effektive i besvarelsen af henvendelser. Det koster os mindre at svare på mails, og den besparelse bliver afspejlet i vores priser.

Men foretrækker du at ringe til os, er du naturligvis velkommen til det. Du kan kontakte os på hverdage på telefon (+45) 700 400 410 Eller 70 400 402

Til toppen af siden

Kommer der mere af den udsolgte vare?

Uheldigvis bliver visse varer udsolgt. Supporten kan desværre ikke svare på om en given vare kommer på lager igen.
Tip - vi får rigtig tit efterleverancer af populære varer, og nogle gange får vi varer retur. Derfor kan vi kun opfordre dig til at kigge forbi fra tid til anden.

Til toppen af siden

Jeg har brug for mere information om en vare

Vi skriver så mange oplysninger som muligt om vores varer. Hvis du har brug for yderligere information så skriv til Supporten - det er vigtigt at du vedlægger varenummeret, som du finder i varens beskrivelse (f.eks. STX-13594).

Til toppen af siden

Varen jeg har købt er blevet sat ned i pris. Får jeg differencen?

Heldigvis for vores kunder sætter vi flere priser ned end vi sætter op. Vi kan desværre ikke kompensere kunder der allerede har købt en vare vi sætter prisen ned på.

Til toppen af siden

Kan I fortælle mig hvor jeg ellers kan købe denne vare?

Vores kundeservice kan desværre ikke fortælle dig hvor du ellers kan købe de varer du finder på Autobixen.

Til toppen af siden

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Når du handler online hos Autobixen, så kan du benytte vores sikker online betaling med følgende betalings- og kreditkort:
Dankort / VisaDankort / Visaelectron / MasterCard / American Express / Maestro / JCB

De viste priser på sitet er inklusiv dansk moms (25%). Al handel på Autobixen forgår på dansk.

I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til dandomains sikrede betalingsserver, hvor du skal indtaste følgende:

* Kreditkortnummer
* Udløbsdato
* Kontrolcifre

Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan Autobixen ikke gennemføre dine varekøb.

Herefter trykkes på 'Godkend'. Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra Autobixen. Du vil ved modtagelsen af bestillingen få en ordrebekræftelse i din email.

Til toppen af siden

Er det sikkert at handle med kreditkort online?

Når du har samlet de varer, du ønsker og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server hos Dandomain. Herfra er al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster. Selve transmissionen er godkendt af PBS, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen. Når du befinder dig i en sikker zone, vises i bunden af dit browservindue, et lille "Secure Server"-ikon. I Internet Explorer 6 og Netscape Navigator 6, er dette lille ikon en lukket hængelås.

Hos Autobixen beder vi dig aldrig om din underskrift eller pinkode. Uanset om du handler på Internet eller i en traditionel butik gælder det, at det KUN er din underskrift eller pinkode, som i juridisk forstand, kan betragtes som bindende. Hvis nogen misbruger dit kortnummer og kortets udløbsdato, har den pågældende butik pligt til at annullere handelen. Det kan din bank gøre for dig. Det vil sige, at du ikke løber nogen risiko ved at handle hos Autobixen.

Til toppen af siden

Er jeg nødt til at bestille online?

At bestille online er den mest sikre og effektive måde for os at håndtere din ordre. Derfor tager vi kun imod ordrer online.

Til toppen af siden

Hvorfor tager det så lang tid inden jeg modtager min vare?

Vi gør alt for at holde leveringstiden så langt nede som muligt. Der kan være forskellige årsager til at din ordre er lidt forsinket.

Læs venligst mere under Leveringstider

Til toppen af siden

Hvor lang tid vil der gå inden jeg modtager mine varer?

Der er forskellige leveringstider på de forskellige varer. Er varen på lager, vil der som udgangspunkt altid være en leveringstid på 1-3 dage.

Se mere under Leveringstider

Hvad skal jeg betale i fragt?

Fragtpriser: DK
0 - 5 Kg. 75 Kr.
5 - 10 Kg. 100 Kr.
10 - 20 Kg. 160 Kr.
20 - 99 Kg. 250 Kr.

Til toppen af siden

Leverer I til mit land?

Vi leverer til følgende lande: Danmark, men ved særaftaler kan vi godt levere til: Sverige, Norge, Tyskland, England, Finland, Færørene og Grønland

Til toppen af siden

Skal jeg betale told på varerne?

Der kan kommer told og afgifter når din ordre skal leveres i et land udenfor EU. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder hvis du er i tvivl.

Til toppen af siden

Kan I lægge pakken på et aftalt sted?

Nej, det kan vi desværre ikke tilbyde dig, idet vi sender gennem PostDanmark og derfor kan vi kun levere til din adresse uden yderligere individuelle aftaler.

Til toppen af siden

 

Kan jeg ændre i min ordre?

Ja, du kan altid ændre din ordre ved Autobixen. Du skal blot skrive eller ringe til os og oplyse dit ordrenummer, samt hvilke ændringer du gerne vil have lavet.

Til toppen af siden

Hvis jeg ikke er hjemme når min pakke ankommer?

Post Danmark vil lægge en seddel i din postkasse, og du kan så efterfølgende afhente pakken på dit lokale posthus.

Til toppen af siden

Jeg har brug for at ændre leveringadressen på min ordre

For at kunne ændre adressen for en afgivet ordre, skal du skrive til Supporten med dit ordrenummer og de nødvendige ændringer. Vores supportservice vil vende tilbage med information om det var muligt at foretage ændringen i tide, inden varen er afsendt.

Til toppen af siden

Kan jeg tracke min ordre?

Ordrer der er sendt som pakke får et track-and-trace nummer som du kan slå op på http://www.postdanmark.dk/. Der kan godt gå 24 timer før pakken registreres hos Post Danmark.

Til toppen af siden

Kan jeg komme forbi og returnere eller bytte en vare?

Ja, i en af vores fire butikker i København, aftal gerne inden henvendelsen, så butikken er klar over det er en webshop ordre.

Jeg har brug for at returnere en vare

Du har fuld returret. Skulle du fortryde købet, kan enhver vare returneres indenfor 14 dage fra den dato du har modtaget varen. Du skal blot være opmærksom på at specielle bestillingsvarer primært indenfor styling, som speciallaves, ikke er dækket af denne service. Hvis du fortryder dit køb, skal du returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som da du modtog den. Du skal selv betale fragten for varer der returneres. Købesummen krediteres til din konto indenfor 14 dage. Du bedes vedlægge information om dit navn, fakturanummer, og at du ønsker pengene tilbage, gerne skrevet på en kopi af faktura.

Når du vil returnere en vare SKAL du udfylde formularen inden du sender den retur. Formularen finder du ved at klikke her: Returformular

Til toppen af siden

Jeg har brug for at bytte en vare

Enhver vare kan byttes indenfor 14 dage. Du skal selv betale fragten for varer der returneres, Autobixen sender den/de ombyttede vare fragt frit. Returvarer bedes vedlagt information om dit navn, fakturanummer samt hvilken vare du ønsker i stedet, gerne skrevet på en kopi af faktura. Hvis vi ikke har den ønskede vare på lager, vil købesummen blive tilbageført indenfor 14 dage. Varer kan kun ombyttes til varer til samme eller lavere pris. ønskes en vare til en højere pris , skal ny ordre afgives.

Til toppen af siden

Der er en mangel eller fejl på en vare - reklamation

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Autobixen, skal påberåbes inden for rimelig tid efter modtagelse, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Autobixen. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Autobixen har stillet dig i udsigt.

Reklamationer behandles efter den til enhvertid gældende købelov hvilket betyder at du som udgangspunkt har 2 års reklamationsret.

Vi bruger en række specialiserede værksteder, som er godkendte af producenter bag alle de varer vi sælger. Det garanterer dig en objektiv vurdering af fejlen og du er sikret den bedste reperation af faguddannet personale. På grund af brug af eksterne værksteder, skal du dog være opmærksom på at der derfor kan være lidt længere behandlingstid, på grund af forsendelse frem og tilbage. Værkstedsopgaver udføres normalt indenfor 14 dage.

Reklamationsvarer må ikke returneres på efterkrav til os, da kunden selv skal afholde returomkostninger (fragt). Husk altid at udfylde reklamationsformularen online på vores side inden du sender varen.

Adressen du skal benytte ved en eventuel reklamation er:

Autobixen.dk
Falkoner Allé 122
2000 Frederiksberg
Danmark
Mrk: "Reklamation"

Kopi af faktura skal ligeledes vedlægges varen.

Til toppen af siden

Der mangler noget i min ordre

Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare eller du har fået en forkert vare, så kontakt os venligst på Support@Autobixen.dk og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil så undersøge sagen hurtigst muligt.

Til toppen af siden

Hvorfor har I ikke tilbagebetalt mine fragtomkostninger?

Fragtomkostninger tilbagebetales ikke, da du efter købeloven selv skal afholde disse omkostninger.

Til toppen af siden

I har tilbagebetalt det forkerte beløb

Uheldigvis sker der fejl. Hvis du mener at du har fået det forkerte beløb tilbage, så kontakt venligst support@Autobixen.dk med dit ordrenummer og beløbet du mener at skulle have tilbage.

Vær opmærksom på at fragtomkostninger refunderes ikke (med mindre du har returneret en vare med fejl eller mangler)

Til toppen af siden

Handels Link

Betaling.dk (PBS)

Forbrugersikkerhed.dk (FDIH / Forbrugerrådet)

Forbrug.dk (Forbrugerstyrelsen)

Net-tjek.dk (Forbrugerstyrelsen - med karakterbog over onlinebutikker)

Fbr.dk (Forbrugerrådet)

Fi.dk (Forbrugerinformation)

Hvis du stadig ikke kan finde svaret på dit spørgsmål, så send os en mail til support@autobixen.dk eller ring til os på 70 400 410 eller 70 400 402